Prisjakt

the_m0narch

Ble med 2014-04-28
10
Bidrag
0
Nyttige stemmer
E-Wheels
Utmerket
(500+)
t
the_m0narch
10 anmeldelser
ForferdeligEndret 2 år siden

Kjøpte momas all terrain, satt ned fra 22000 til 18000. Katta i sekken. Min mors 5 år gamle 16'000 kr white elsykkel fra XXL er betydelig bedre.. Masse feil med momasen. Tok kontakt, de sa blant annet "denne feilen er ikke mulig" i første svar. Rydelig at de gikk i skyttergraven for å spare penger i stedet for å rydde opp. Dette er jo sykler selv kjøper fra Kina så da er de jo produsent. Måtte involvere forbrukerrådet før de ville hjelpe, og da bare fått en stusselig løsning som ikke vil løse problemet. Jeg orker bare ikke ta det til konfliktrådet og tipper de satser bevisst på å slite ut forbrukere slik. Vil aldri kjøpe fra dem igjen og fraråder andre også fra å handle hos dem. Mitt lokale sykkelverksted mener det samme, mange misfornøyde Ewheels-kunder.

Løpeshop.no
Utmerket
(133)
t
the_m0narch
10 anmeldelser
Forferdelig5 år siden

Awful experience with customer service representative for løpeshop.no Heidi Foss. My garmin fenix 3 HR watch had a design flaw that made the watch useless with normal use within short time. Well-known to garmin and they've redesigned this in their fenix 5 HR. In Norway we have a special law that protects the buyer from products with design flaws (reklamasjon). If the product is supposed to last longer than 2 years, the law will provide an extended guarantee that the buyer will either get repair, replacement or the money back for a total of 5 years since the product was bought. I contacted løpeshop.no customer service 2. of April by email and told them about the problem with photos and receipt. Didn't hear from them after over 3 weeks and sent them a new email. They then claimed that my email hadn't arrived the first time. Google notifies if email-sending fails and I have their reply in the same email thread so it was obvious this was untrue. I wanted to keep a civil tone and tried to let it slide. They asked me to resend the information and pictures. I did. I then got a reply that recommended me to contact garmin myself. I replied and said that i was claiming reklamasjon and not warranty. Next reply got told med that since this it was over 2 years since I bought it I would have to contact the producer myself. The danish woman may perhaps gotten a correction from her coworker, because after a few minutes I was told that if I wanted them to handle the case I would have to expect a delay in processing time of 4-6 weeks. It was obvious that I was better off with contacting garmin. I did and that was a pleasant and efficient experience. I will never buy from løpeshop again. Horrible customer service. Directly dishonest and manipulative if not ignorant. It's obvious that they haven't prioritised customer service and that the only people in that department are only tasked with ignoring and weaselling out of their responsibilities. All summed up 1) Ignore first contact 2) Lie and claim first email never was received 3) Lie and claim I have to solve this myself 4) When corrected responds with threatening that they will not touch my case until at least 4-6 weeks have passed since the receive the product. 5) No apologies for their incorrect, ignorant if not manipulative, claims.

City To summit
t
the_m0narch
10 anmeldelser
UtmerketEndret 7 år siden

Kjøpte et par dynafit beast støvler som var på tilbud og som de ifølge deres nettside skulle ha igjen ett par av. 4-5 dager etter kjøp fant jeg en beskjed på telefonsvareren min "vet ikke om du har fått beskjed før, men de støvlene du har kjøpt klarer vi ikke å finne". Det hadde da vært lagerfeil, men de ryddet opp og sendte meg et nytt par de hadde fått inn. Godt fornøyd!

XXL Sport & Villmark
Utmerket
(500+)
t
the_m0narch
10 anmeldelser
BraEndret 7 år siden

Positivt: XXL har hatt veiledende priser betydelig under resten av marked seneste årene (f.eks. toppturutstyr). Når de da i tillegg kjører kampanjer er det sjeldent noen kan måle seg med deres priser. De flytter også et såpass stort volum av varer at ved sesongslutt er det ikke snakk om å legge fjorårets utstyr på et støvete loft og prøver å selge det til full pris igjen neste år (ser på deg g-sport..), da selger de seg ut med store prisavslag. Hvis man er litt på da, kan man gjøre store kupp (f.eks. ski om våren). På forespørsel sender de også alltid retublankett så man kan returnere produktet gratis og er ikke kjipe (som oslo sportslager) på reklamasjon. Det at de i tillegg har fysiske butikker i hele Norge gjør at det er et trygt valg i forhold til service og reklamasjon. Negativt: Det er ikke et sted man går for å få informasjon om et produkt, har hørt utrolig mye sprøyt fra folk som både tror og later som de har peiling på det de snakker om. Sist jeg var i butikk, ventet jeg 10 minutter ekstra på å få snakk med "han som kunne mest" om toppturutstyr av dem som var på jobb, da det viste seg at de var tomme for støvlene jeg skulle ha. Lagerstatus oppgitt på nett med status "få igjen på lager" i butikk er ofte feil og betyr tomt. Umulig å få dobbeltsjekke dette da de verken tar telefonen og også har en policy på at de ikke skal uttale seg om lagerstatus. Det kom til slutt en løk som forsøkte å selge toppturstøvler på 2,3kg per stk! Fulgte videre opp med en breial uttalelse om at det var vanlig å bytte støvler hvert år. Han kunne ikke drit om støvlene han prøvde å pushe, men mente de var et godt valg. Trengte bare å ta i dem før jeg forstod at det var en dårlig ide. Fant selv ut vekt, og da han ble konfrontert ble han svært overrasket, men mente det ikke hadde så mye å si. Jeg er ikke noe gram-nazi, men det der er en elendig ide for norske forhold hvor man bruker betydelig mer tid oppover enn det som er vanlig i f.eks. alpene. Dessuten er kjøreegnskapene på 1,5kg-s støvlene svært gode. Snakket veldig overbevisende så jeg vil tro flere har sittet med skjegget i postkassa etter å ha snakket med ham. Korttenkt, de går nok et annet sted neste gang. Altså, produktinformasjon henter du inn selv, anmeldelser og brukeropplevelser på nett. De har policy på at de aldri sender varer mellom sine butikker. Dette er irriterende. Måtte reklamere på noen toppturstøvler som knakk, men de hadde ikke igjen min størrelse på sentrallager. De hadde derimot denne størrelsen i to av sine butikker. De blånektet da å sende fra butikk til butikk så jeg kunne få dem. Stusselig. De lar ikke kunden anmelde produktene sine. Dette er dårlig og gjør at man fort kan ende opp med søppel. Dette er andre gang jeg kjøper skjermer til sykkel jeg har kjøpt der og andre gang jeg sittert med noe skvip som ikke har skruer som passer sykkelen jeg kjøpte. Jeg kunne tenkt meg å advart andre mot disse dårlige produktene.

Bikeshop
Utmerket
(500+)
t
the_m0narch
10 anmeldelser
DårligEndret 8 år siden

Bikeshop har angivelig prisløfte. Angir "Prisløfte omfatter alle Norske butikker både på nett og fysiske butikker og omfatter varer som er identiske og på lager", men i epostkontakt med dem kommer det frem at "vi matcher egentlig ikke butikker som ikke har norske innkjøpspriser." Altså skjulte betingelser og det synes jeg lite om. Ordet "løfte" viser seg å være lite passende. Detaljer under for dem som skulle være interessert. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Da jeg skulle betale for et produkt oppdaget jeg at en annen nettbutikk hadde bedre pris. Linket derfor til produktet på vei ut og ba om prisløfte. Bikeshops ordlyd for prisløfte er som følger: "Hos bikeshop.no gjør vi alt for at du som kunde skal være trygg på at du har gjort et godt kjøp. Vi kontrollerer hver uke våre priser opp mot konkurrentene og justerer de ned hvis vi ligger over. Vi justerer også ned prisen hvis kundene våre gir oss beskjed om at noen andre har priset seg under oss, vi foretar da samtidig en full prissjekk opp mot den aktuelle konkurrenten. Med vårt store utvalg har vi noen varer som ikke du vil finne andre steder i Norge, men de fleste produktene våre vil du også kunne finne hos konkurrenter. Prisløfte omfatter alle Norske butikker både på nett og fysiske butikker og omfatter varer som er identiske og på lager. Den lavere prisen hos en konkurrent må kunne dokumenteres i kjøpsøyeblikket i form av kontrollerbare opplysninger som f.eks. en annonse, kundeavis, produktkatalog, link til nettside eller lignende som legges inn sammen med bestilling. Finn.no vil ikke fungere som en gjeldende annonse da opplysningene ikke er kontrollerbare. Tilbudet gjelder ikke når en annen butikk tilbyr salg i begrenset omfang og/eller tid, personlige tilbud gitt til den enkelte forbruker eller varer som ikke er på lager hos konkurrent." Fikk da en telefon med beskjed om at denne butikken ikke var norsk. Det mente jeg var feil og ba om å få tilsendt en epost så jeg kunne svare på den etter å ha sjekket det opp. "Nei, det var ikke mulighet til. Ordren kunne jo ikke stå åpen i mange dager." Det tenkte jeg var rart, men fikk tilslutt lov til å gjøre det hvis jeg sendte en epost til dem "med en gang". Kom meg hjem og fikk sjekket opp. Den aktuelle konkurrerende siden skriver på sin nettside "Vi er i Norge, ingen ekstra avgifter", Videre: "selger multisport, triatlon & rulleski etc. over hele verden, med et hovedmarkedet i de nordiske landene." Bedriften har et norsk Organisasjonsnummer (912174123) samt kontor i Norge (multitriathlon AS C/o Censa AS St. Olavsgt. 25 0166 Oslo) Jeg skrev da følgende: "Nettbutikken er norsk, det står ingenting om at butikken må ha norsk lager, så slik jeg tolker det skal det vel fortsatt være gjeldende?" Fikk da dette svaret: "Ikke sant, vi matcher egentlig ikke butikker som ikke har norske innkjøpspriser." Viste seg at mitt produkt uansett ikke hadde gyldig prisløfte pga feil årsmodell, men dette avdekket jo skjulte betingelser som jeg personlig synes lite om. Det er helt greit at jeg ikke fikk det pga feil årsmodell, men først argument var for betingelser som var helt skjult for kunden. Gode på pris i utgangspunktet og rask ekspedering.

Milslukern Sport
Dårlig
(12)
t
the_m0narch
10 anmeldelser
ForferdeligEndret 8 år siden

Har ikke handlet her, men irriterer meg over "lokketilbud" som Zoot z force 3.0 til 1500kr, hvor de selvfølgelig ikke har en eneste drakt igjen i noen som helst størrelse. Hvorfor fjerner dere ikke dette fra sortimentet?

Multicom
Bra
(500+)
t
the_m0narch
10 anmeldelser
ForferdeligEndret 9 år siden

4 dager siden jeg betalte for varer de hevdet å ha 20+ av på lager. Ingenting har skjedd siden sist. Hadde glemt at jeg har opplevd dette tidligere, da 10 dager før de gadd å sende det jeg hadde betalt for. Utrolig arrogant. Benyttet meg nå av angrerett og vil med glede betale 100kr mer for å kjøpe fra en skikkelig nettbuttikk. Oppfordrer alle andre også til å benytte seg av angreretten. Tydeligvis eneste måte å kommunisere at dette ikke er grep. Denne praksisen har pågått i årevis. Anbefaler alle å velge andre nettbuttikker fremfor Multicom. Ringte dem for å høre hva som var grunnen til at ordren ikke var prosessert. Ble da fortalte at når Multicom skriver at det er på lager så er det på eget eller produsentens lager. For noe vås! De opererer etter sine egne spilleregler og driter tydeligvis lang vei i at lager hos alle andre seriøse butikker betyr eget lager. Skyter seg selv i foten. Så der har dere alle sammen forklaringen på hvorfor Multicoms leveransetid er en helt annen enn konkurrentene på "lagervarer".. Lager betyr at det fortsatt kan leveres av produsent, ikke at Multicom har det klart til utsending.

Multicom
Bra
(500+)
t
the_m0narch
10 anmeldelser
ForferdeligEndret 9 år siden

Som man også kan se fra andre anmeldelser er dette firmaet elendig på levering. Ta dette med i beregningen når du bestiller. De er god på pris, men jeg er svært skuffet over prosesseringen. Da orderen min fortsatt var åpen etter 10 dager sendte jeg dem en epost. 3 dager etter dette fikk jeg svar om at varen ville bli sendt i løpet av de neste dagene. Frakt var ikke gratis, så betalte faktisk for at de skulle sende varen innen 1-5 arbeidsdager. Det var en enkel komponent, så ingenting som skulle gjøres noe mer før det skulle være sendt. Til sammenligning har jeg i mellomtiden kjøpt og fått levert noe fra netonnet. Dette med gratis frakt forespeilet 10 dager. Dette er to firma som ligger nært opp mot hverandre i pris. Jeg vet hvem jeg vil benytte meg av i fremtiden. Get your shit together multicom!