Prisjakt

Joey1313

Ble med 2009-12-30
16
Bidrag
5
Nyttige stemmer
Razer Leviathan V2 X
Full Star 1
3
(2)
1 289 ,-
J
Joey1313
16 anmeldelser
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
3 måneder siden

Søppel. Koples til med USB-C i begge ender. Jeg har bare en USB-C port på den ene maskinen min, og den er maskinenes eneste 10 Gbps USB port. Håpløst å måtte sløse den bort på en høyttaler. Har prøvd å dele høyttaleren mellom 2 maskiner, altså med USB til en maskin, og Blutooth til den andre maskinen. Men uansett hvilken av maskinene som er koplet til med USB, vil den andre miste kontakten over BT etter en stund, og ikke klare å kople til igjen. Eneste måten å få den tilkoplet igjen er ved å nappe usb kapelen ut og sette den inn igjen. Alt dette kunne til nød blitt "tilgtt" om den i det minste hadde hatt god lyd. Kjøpe en USB-C hub for eksempel, og bruke den med bare en maskin. Og jeg antar at med et begrenset strømbudsjett grunnet USB så kan man ikke forvente mirakler. Men den klarte likevel å skuffe stort. Jeg har et par 200 kroners USB høyttalere som høres mye bedre ut for å si det slik. Så denne Razer greia er rett og slett kun for små barn som prioriterer RGB over lyd, og ingen andre.

Platekompaniet
OK
(500+)
J
Joey1313
16 anmeldelser
Forferdeligett år siden

Betalte for levering i postkassen med Posten. De sendte med "Helt Hjem" i stedet, som ikke leverer til min adresse. Klagde, og de lovte å sende på nytt med Posten. Fikk hentemelding fra "Helt Hjem" på kjøpesenteret igjen. Som bevegelses hemmet ville det kostet meg ~300Kr i taxi å hente der. Så jeg kontaktet Platekompaniet for å høre hva som var problemet. De hevdet at Posten ikke kunne levere i postkassen fordi BluRay'en var større enn standard. Fikk en venn til å hente forsendelsen på kjøpesenteret og fikk slik bekreftet at det var helt normal størrelse på BluRay'en. Jeg har ikke peiling på hva det er Platekompaniet driver med, og det tror jeg ikke de helt vet selv heller.

CDON
Utmerket
(500+)
J
Joey1313
16 anmeldelser
ForferdeligEndret 2 år siden

Håpløs "butikk". Man får ikke vite om det er CDON eller underleverandør som selger produktet, og i så fall hvilken av underleverandørene, før man er inne på produktet. Og man kan heller ikke reservere seg mot noen av underleverandørene, slik at man ender opp med å kaste bort tiden sin på å se på produkter man uansett ikke vil handle. En av CDON's samarbeidspartnere driver med det jeg vil karakterisere som reinspikka prisjuks, der de nesten konsekvent er gjerne dobbelt så dyre som de fleste konkurrentene, men så har "salg" med store prisavslag, som altså i praksis ikke egentlig er reelle. Da 50 - 70 % rabatt hos Teknikproffset ofte er helt vanlig pris hos de andre leverandørene. Svært lite tillitsvekkende at CDON samarbeider med slikt. Ellers generelt dårlige sorterings muligheter, og manglende informasjon om produkter. De tilbyr ingen leverings alternativer, kun 39,- standard. Som igjen låser slik at man ikke kan bestille levering på døren. Heller ikke mulig å betale med hverken debit eller kredittkort... Ganske håpløst i 2022! Kort sagt; unngå CDON dersom mulig...

Shelly Plug S
Full Star 1
4.1
(18)
229 ,-
J
Joey1313
16 anmeldelser
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
2 år siden

Elendige greier. Produktet må selvsagt koples til gjennom skyen, så da kreves det enda en bruker konto hos et firma man vet ingenting om, ei heller hvordan de kommer til å passe på dine bruker data. Appen fungerte selvsagt ikke med min Android telefon som er hele 3 år gammel! Så selv om man har en telefon som fungerer med appen, er det altså ingen garanti for at det kommer til å fortsette å være tilfelle i fremtiden. Jeg fikk omsider satt opp en kontakt til å teste med ved å bruke min iPad i stedet for telefonen. Men støtte da på et problem som er nesten helt uforståelig at det går an; trykker man en kontakt "for langt inn"; altså å plugge i en kontakt på helt normal måte. Og den kontakten har delvis isolert kontakt, slik det aller meste av elektrisk utstyr. Så får ikke utstyret strøm! Jeg testet med to forskjellige lamper som begge har lampett kabel og enkel flat kontakt. Og på begge måtte jeg sørge for å ikke dytte kontakten helt inn. Og når jeg gjorde det likevel mens lampen var tent, så døde hele Shelly pluggen. Den måtte ut av kontakten og holde inne reset knappen på i 10 sekunder før den våknet til liv igjen... Om man mot formodning fremdeles skulle ønske seg en slik "smart" plug, så kan det være greit å også huske på at i motsetning til konkurrerende plugger, så takler ikke denne mer enn 2500W (vel, i teorien), mens konkurrentene takler 3680W.

Komplett
Utmerket
(500+)
J
Joey1313
16 anmeldelser
OKEndret 3 år siden

Etter mange års kundeforhold hos Komplett har jeg etterhvert blitt vant til det som over tid har utviklet seg til å bli det jeg opplevde som Norges beste kundeservice innen denne typen butikk. Det kom til det nivået at jeg faktisk tvilte på folk som sa de hadde dårlige erfaringer med Komplett. For som en relativt "aktiv" kunde fikk jeg etter hvert en god del erfaringer med kundeservice hos dem. Og de siste årene klarte de ikke bare som regel å innfri mine forventninger til dem, men regelmessig også overgå dem. Det var derfor med en god porsjon skuffelse jeg nå nylig fikk en mindre hyggelig opplevelse hos dem. Etter å ha ventet forgjeves på leveranse av et skjermkort i over 8 måneder, fikk jeg til slutt bekreftelse fra dem på at de ikke en gang vet om de noensinne får inn modellen jeg bestilte. Et par dager senere tilbød jeg meg å bytte til en annen modell i stedet (en dårligere modell). Men siden prisene på skjermkort siden den gang har økt (jeg antar det var grunnen) så fikk jeg avslag. Forståelse for situasjonen min var ingensteds, og Komplett's ansatte fortalte meg endatil at jeg bare kunne kansellere ordren min hos dem om jeg ikke var fornøyd. Noe som også ville ha "kansellert" enhver rettighet jeg hadde innenfor forbrukerkjøpsloven i forhold til ordren. Så et svært dårlig råd altså! Det hele endte til slutt med at jeg skrev en "sinna" butikk vurdering her. Jeg fikk så mail fra Prisjakt om at Komplett hadde kommentert min vurdering. Og jeg så de oppfordret meg til å kontakte dem for å finne en løsning. Etter at jeg sendte dem en mail tilbød de meg så å selge meg en annen modell av skjermkortet til samme pris som jeg hadde fått på ordrebekreftelsen til den originale modellen. Denne saken er da ute av verden for mitt vedkommende. Men selv om det til slutt ble ryddet opp, så var det jo ikke en spesielt god handleopplevelse. Og jeg ser derfor ikke at jeg kan gi dem noen særskilt anbefaling slik jeg tidligere ville ha gjort. Men jeg håper de med tiden kan gjenoppbygge tilliten min til dem. Det har jo vært et flott kundeforhold frem til nå.

NetOnNet
Utmerket
(500+)
J
Joey1313
16 anmeldelser
Forferdelig3 år siden

Norges verste service? Direkte farlig retur håndtering! Batteriet på mobiltelefonen min svellet ut under bruk. Skadede litiumbatterier som dette kan ta fyr som følge av vibrasjoner og støt. Men Netonnet nekter å reklamasjons behandle kjøpet med mindre jeg bryter norsk lov og sender telefonen med skadet litiumbatteri i normal postgang. Problemet er altså at det ikke er lov. Noe jeg gjorde dem oppmerksomme på ved å sende dem skrivet DSB utferdiget siden reglene for forsendelse av skadede litiumbatterier ble endret i 2019. Selv med dette skrivet rett foran seg, rett fra Departementet for Samfunnssikkerhet og Beredskap. Nekter de å bestille sikker transport av telefonen for reklamasjonsbehandling, og dytter det over på meg som kunde. Jeg vet ikke en gang hvor mange paragrafer i Norsk forbrukerkjøpslov de bryter her. Jeg tilbød meg til og med å ta telefonen ned på lokalt verksted og få batteriet fjernet fra telefonen der. Men det var ikke godt nok for dem, siden verkstedet ikke var sertifisert. De har altså ingen problemer med å behandle norsk lov som et forslag. Mens egne interne rutiner behandles som guds ord. Så lenge det er i demmes favør... Styr unna denne butikken!

Proshop.no
Utmerket
(500+)
J
Joey1313
16 anmeldelser
Forferdelig3 år siden

Bestilte ny vare. Proshop sendte meg åpnet/brukt vare i uoriginal skadet emballasje. Selv om butikker selvsagt ikke skal selge brukte varer som nye, ser jeg normalt ikke på det som verdens undergang så lenge varen er i orden. Men dette var en "Collectors Edition", og da blir det enda dummere. Dette er bare siste erfaring i en lang rekke dårlige erfaringer med Proshop. Sist slettet de en ordre grunnet feilprising, men unnlot å fortelle hvilke varer det gjaldt.

Bikester
Bra
(500+)
J
Joey1313
16 anmeldelser
Forferdelig3 år siden

Retur behandlingen på min første ordre som måtte returneres, var helt topp. Men på andre forsøk ble det ikke en gang med noe forsøk. Fikk ikke bekreftelkse på at de har mottatt returvaren, og heller ikke svar på henvendelser ril deres kundeservice ved bruk av skjema på deres webside, utover en automatisk generert mail som bekreftet at de HAR mottatt den henvendelsen. En måned senere nå, og de har fremdeles pengene mine, og varen jeg returnerte. Jeg kan altså dessverre ikke anbefale denne butikken.

Trust Varo Wireless Ergonomic
Full Star 1
1
(1)
J
Joey1313
16 anmeldelser
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Endret 4 år siden

Ergonomien på denne musen er slettes ikke dårlig, men byggekvaliteten er dessverre ikke noe å skryte av. Når musen var helt ny var tommelknappene så trege at de ville sette seg fast når man trykket på dem. Etter et par ukers bruk løsnet disse imidlertid, litt etter litt, inntil jeg trodde musen faktisk skulle bli brukendes. Men etter bare et par uker til med bruk, begynte venstre museknapp å dobbelt-klikke av seg selv når man forsøker å bare trykke en gang. For eksempel vil ett trykk på en link som skulle åpnet en ny fane i nettleseren, altså i stedet føre til at det åpnes to faner med den samme linken. På toppen av det igjen, har scroll hjulet nå også begynt å scrolle den veien den selv har lyst til, som slettes ikke alltid er den veien man faktisk scroller. Den har rett og slett blitt ubrukelig etter bare et par måneders bruk, penger rett ut av vinduet.

Gigabyte Aorus AC300W (Sort/Transparent)
Full Star 1
1
(1)
J
Joey1313
16 anmeldelser
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
6 år siden

Et svært dårlig kabinett. Produsenten har montert logoen sin med RGB LED i frontpanelet på kabinettet. I prosessen lagde de et eget kammer til denne LED logoen. Problemet er at dette kammeret dekker over den midterste vifteplassen i fronten på kabinettet. Man kan montere 3 stk 120mm vifter der. Men den midterste viften står da altså rett foran LED logo kammeret, og får dermed ikke tilgang til luft, slik at den blir helt ubrukelig. Man står da igjen med en vifte i toppen og bunnen foran frontpanelet. Disse får nesten ikke luft de heller, da de må trekke luften gjennom noen ganske få smale slisser på sidene av frontpanelet. Den nederste viften sender halvparten av luften sin rett i harddisk rammen, mens den øverste viften sender den lille luften den kan få tak i rett ut av første vifte uttak i taket på kabinettet. Sidevinduet er laget av plexi/acryl. Til denne prisen har man rett til å forvente herdet glass. Mens dette altså bare er et 400 kroners kabinett påmontert RGB LED logoer. De 2 medfølgende viftene har bare 3 pins tilkopling, og vibrerer/støyer, så man må også beregne innkjøp av vifter som gjør kabinettet ytterligere feilpriset. Kort sagt; man føler seg svindlet når ser hva det er man fikk for pengene med dette kabinettet.