
Den 19. juni 2026 kjøpte jeg en Philips 75” The One PUS9000 4K QLED Smart-TV (2025) hos Elkjøp på nettet og fikk den i dag, den 23. juni. Siden jeg har et TV-stativ som jeg ville henge den på, så bestilte jeg ikke noe ekstra TV-stativ. Dermed fulgte det ikke med skruer til å henge den fast til det med. Da jeg ringte til Elkjøp kundeservice for å be dem om å sende meg fire slike, ga de meg et telefonnummer til Philips. Da jeg ringte til Philips for å etterlyse skruer, bare lo de av meg, fordi jeg hadde vært så dum og ikke kjøpe med et ekstra TV-stativ til 999,- kroner som jeg ikke trenger, så da kunne jeg bare ha det så godt, sa de. Det var ikke snakk om at de ville sende meg skruene jeg trenger. Siden jeg ville få hjelp av en kamerat, bestilte jeg ikke montering fra Elkjøp. Han hjalp meg å pakke den ut og holdt den oppe, sånn at jeg fikk skrudd på føttene som fulgte med og reiste naturligvis på ferie i fjorten dager. Så nå står TV-en på gulvet. Jeg opplever dette som merkelig, da den forrige Philips-TV-en som jeg kjøpte i 2021, hadde skruer til å feste den på TV-stativet mitt med. Bare forlenger-skruene fulgte med nå, men ingen skruer til å skru inn i disse og skruene som jeg brukte til å feste den forrige TV-en til stativet med er altfor tynne til denne TV-en. TV-en fungerer ellers bra, men jeg har fremdeles tilgode å få svar på hvordan jeg skal få tak i de fire skruene jeg trenger for å henge den på stativet mitt, som er dimensjonert for 35 kg. TV-en veier 30 kg, så jeg klarer ikke å løfte den alene, men må be venner om hjelp, som nå alle er på ferie. Jeg opplever denne behandlingen som merkelig frustrerende. Da jeg skulle skrive en anmeldelse på kjøpet, henviste de meg av alle ting til Prisjakt, hvor jeg naturligvis manglet konto, noe som også tok tid å opprette. Nei, denne opplevelsen var alt annet enn trivelig.