
Solgte sølv som 14 karat gull, og nekter å ordne opp! Svindel! Jeg kjøpte et "Mads Z Dagmar Cross" i 14 karat gull hos Ditur, men fikk levert en billig versjon i forgylt sølv. Dette oppdaget jeg først nå etter 2,5 år, da forgyllingen slittet seg bort og avdekket et sølvstempel (Z 925) på øskenet. Dette er en grov pakkefeil fra Diturs lager. Jeg har skriftlig ordrebekreftelse på at jeg har betalt for ekte gull. Likevel avviser kundeservice reklamasjonen blankt og påstår at de ikke har produktet i sitt nåværende sortiment, samt at det har gått for lang tid. Etter forbrukerkjøpsloven er reklamasjonsfristen på et gullsmykke 5 år, og dette var en skjult mangel som var umulig å oppdage før. Ditur har tatt betalt for gull, levert sølv, og nekter å ta ansvar. Saken blir nå klaget inn til Forbrukertilsynet. Styr unna!