Dårlig oppfølging av defekt el-sparkesykkel Den 18. april 2024 kjøpte min 13 år gamle sønn en E2S V2 MAX – Long Range el-sparkesykkel fra E-Wheels Norge. Etter to turer begynte sparkesykkelen å lage kraftige skrapelyder fra bakhjulet. Jeg prøvde å kontakte butikken i Åsane og ringte hovednummeret til E-Wheels kundeservice på nettsiden, men det var midlertidig stengt. Jeg sendte en video av skaden og ble pr. e-post bedt om å booke service hos deres autoriserte verksted, E-Mexx, med første ledige time nesten en måned senere. 27 dagers ventetid er uakseptabelt for en ny vare som ikke virker, og jeg takket nei i håp om at vi kunne løse dette på en mer fornuftig måte. Etter noen uker med e-post frem og tilbake, fikk jeg tilsendt et eldre hovedkort som ikke løste problemet. Jeg har foreslått ombytting eller raskere reparasjon flere ganger, men dette har blitt avvist. Jeg har nå krevd heving av kjøpet i henhold til kjøpsloven §30, noe E-Wheels har avslått. E-Wheels mener det er min feil at det har gått så lang tid, siden jeg takket nei til deres første løsning: å vente 27 dager på service, for å reparere en helt ny vare som ikke virker. Nå har min sønns sparkesykkel stått ubrukt i 40 dager. E-Wheels har vist lite vilje til å ta ansvar. Jeg anbefaler at andre vurderer nøye før de handler hos E-Wheels. Min erfaring har vært skuffende, og jeg vil unngå dem ved fremtidige kjøp. Kommunikasjonen med kundeservice pr. e-post har vært profesjonell, men dessverre hjelper det lite når de ikke er villige til å finne en løsning.