Vært mye tull det siste året, kommer ikke til å handle mer der igjen selv om jeg har vært kunde i 9 år. Første ordre ble sendt inn i 2016, siste ble nå i 2025. Bestilling 9/3-25: Fikk Drive+ oljefilter i stedet for Mahle(!). Helt ukjent merke for meg, og fikk ikke varsel om at det kom til å bli sendt ut et jallamerke i stedet for premium. Jeg var for sein med å klage, så lot denne gå. Bestilling 4/5-25: Bestilte Bosch vindusviskere. Pakken var kun pakket inn i sort plast og viskerne hadde merke etter å ha vært bøyd under transport. Ble likevel montert og de fungerer som de skal, men kan se at de har fått seg en trøkk. Bestilling 20/4-25: Denne tok kaka. Bestilte noe servicedeler, bremseskiver og klosser samt en ny bremsecaliper. Gikk for deler fra A.B.S. (må ikke forveksles med ABS-bremser) siden jeg hadde byttet caliper fra dem på motsatt side og hadde god erfaring med det merket. Tiden gikk og gikk, med denne ordren var det forsåvidt ikke noe hast med, så jeg bestemte meg for å vente. Den 30. mai ringte jeg kundeservice og spurte hvor det ble av pakken og da var det bremseklossene og skivene det hang i. OK, sa jeg, da kan dere slette disse varelinjene så bestiller jeg heller det et annet sted. Som sagt så gjort. Mottok så pakken 10. juni (husk at jeg bestilte 20. april!), og åpner den opp. Til min store forargelse har de da klart å sende en Kamoka bremsecaliper (jallakvalitet). Men jeg hadde jo bestilt A.B.S.? Driver de bare å bytter merke på deler uten å høre med kunder om det er OK? Man bestiller en Volkswagen men så endrer bilforhandleren bestillingen til en Lada? 12. juni ringer jeg kundeservice, og jeg er i kø i en time. Kommer ikke gjennom. Sender dem en mail. Får ikke svar på fra dem, men mottar plutselig en returlapp 16. juni som jeg kan printe ut. Sender den i retur den 17. juni og melder fra til Klarna om en retur på caliperen, og da tror jeg alt er i skjønneste orden, og ny faktura fra Klarna uten bremsecaliper blir betalt. 8. juli melder Klarna at Skruvat ikke har behandlet returen på caliperen og at jeg likevel må betale denne. Ringer Klarna og de rydder opp og ordner med en utsettelse. Jeg kontakter Skruvat og de godkjenner returen 9. juli. Men nå får jeg pina meg et krav på 99,- i returfrakt! Prøver å ringe Skruvat kundeservice, kommer ikke gjennom. Ringer så Klarna, og der traff jeg på en hyggelig kundebehandler som sletter kravet på 99 kroner. Skal aldri mer i hele mitt liv handle med Skruvat. Aldri opplevd makan til rot noe annet sted.