
MaxGaming nekter å følge norsk reklamasjonsrett — elendig kundebehandling Kjøpte en PS5-konsoll hos MaxGaming i oktober 2022. DualSense-kontrolleren sluttet å fungere på grunn av stick drift, et kjent produksjonsproblem. Jeg sendte video som tydelig viser problemet, og oppga serienummer og kjøpsbevis. MaxGaming bekreftet at kontrolleren omfattes av fem års reklamasjonsrett, men har likevel nektet å behandle reklamasjonen med begrunnelse om at jeg må kontakte Sony først. De skrev eksplisitt at kravet trolig blir avslått uten en skriftlig bekreftelse fra produsenten. Dette er etter mitt skjønn en helt urimelig praksis og i strid med norsk forbrukerrett: selgeren skal håndtere reklamasjonen og ordne avhjelp uten kostnad eller vesentlig ulempe for forbrukeren (jf. forbrukerkjøpsloven § 30). Jeg har dokumentasjon på hele kommunikasjonen (eposter, datoer, video). MaxGaming nekter likevel å ta ansvaret og overlater byrden på meg som kunde. Jeg har nå eskalert saken til Forbrukerrådet. Jeg kommer ikke til å gi meg, og jeg fraråder alle å handle hos MaxGaming så lenge de opptrer slik. I tillegg svarer dem på engelsk, bare så dere er klar over dette også.