Prisjakt

janelvi88

Ble med 2025-06-24
1
Bidrag
0
Nyttige stemmer
Elefun
Utmerket
(477)
j
janelvi88
1 anmeldelse
Forferdelig12 dager siden

Manipulerer anmeldelser og lyver i offentlig svar – useriøs aktør Jeg kjøpte en ARRMA 223S hos Elefun i mai 2025, og det ble starten på en helt uakseptabel kundereise: Allerede ved første bruk etter lading var bilen tom for strøm etter 5 minutter. Etter ny lading gikk den bare noen meter. Det viste seg at den medfølgende laderen var defekt – et grunnleggende kvalitetsproblem Elefun burde oppdaget før varen ble sendt ut. Etter at jeg skrev en ærlig og negativ anmeldelse, ble jeg kontaktet av Elefun – ikke for å beklage situasjonen, men for å “løse saken” mot at jeg endrer anmeldelsen min. Jeg fikk en ny lader, og i samme e-post uttrykte de eksplisitt bekymring for “negativ omtale som skader salget”. Med andre ord: kundeservice hos Elefun handler mer om å fjerne kritikk enn å løse problemer. Etter laderbyttet fikk jeg brukt bilen litt til – før en sentral del (dogbone/akselpinne) røk. Denne delen er ikke på lager, ikke hos Elefun, ikke hos produsent. Jeg fikk først beskjed om at delen ikke ville komme før i september, så i juli, og nå sies det kanskje november. Dette har jeg dokumentasjon på via e-post, inkludert motstridende informasjon fra samme ansatte. Det mest alvorlige er likevel Elefuns “redigerte kommentar” på min anmeldelse, der de i ettertid hevder at jeg kommer med “uriktige påstander” – til tross for at jeg har all kommunikasjon dokumentert. De forsøker å sverte meg som kunde i offentligheten for å beskytte sitt rykte, fremfor å ta ansvar. Et produkt til nærmere 3000 kr som varer i 5 minutter og så blir ubrukelig i månedsvis burde vært hevet eller kompensert umiddelbart. Men i stedet prøver Elefun å tie kunden, kontrollere omtaler, og motsi seg selv offentlig. Jeg anbefaler alle som vurderer å kjøpe RC-biler eller utstyr: Styr unna Elefun. Når noe går galt (og det gjør det ofte), blir du stående alene – og i verste fall forsøkt stemplet som “løgnaktig kunde” i deres svar. Dette er ikke god kundebehandling. Det er aktiv skadekontroll, løgn, og uetisk praksis.