Prisjakt

Dårlig informasjon og falske garantier

Ble med 2023-11-26
1
Bidrag
0
Nyttige stemmer
Jysk
Dårlig
(8)
D
Forferdeligen måned siden

Kjøpte dobbeltseng av Jysk på våren 2022, denne bestod av to rammemadrasser. Vi spurte om det kunne bli problematisk, og at det kunne oppstå problemer med sprekk i midten av sengen. Fikk den gang klar beskjed om det såklart ikke skulle skje, og at det var hele 20 års garanti på denne modellen. klagde første gang høsten 2022 da det hadde oppstått en glippe/sprekk mellom madrassene til tross for madrasseklemmer (som vi også kjøpte i tillegg). Fikk da beskjed om å snu sengene rundt og kjøpe en madrassekile av dem for å forbedre problemet. Vi fulgte anbefalingen fra selger og gjorde slik vi fikk beskjed om. Starten av 2024 har samme problemet oppstått igjen, denne gangen på andre siden. Vi tok kontakt med Jysk angående dette og fikk beskjed om at det skyldtes brukerfeil. Dette var for oss uforståelig da hverken vi eller andre vi har snakket med skjønner hvordan "brukerfeil" er aktuelt på en seng som er under 3 år gammel, samt brukt normalt. Vi stusset på dette og ba dem utdype, noe som tydeligvis var vanskelig da de sluttet å svare. Når de til slutt svarte fikk vi denne gangen beskjed om at garantien på dette var 2 år og hadde gått ut. Noe vi ikke fikk informasjon om første gangen. Føler at de haler ut tiden for å slippe unna saken. I tillegg til at de endrer begrunnelsen slik at den passer dem best. I tillegg har vi fått forskjellig informasjon,og forskjellige forklaringer hver gang vi har vært i kontakt med Jysk som gjør det veldig vanskelig å forholde seg til. Jysk oppleves som useriøse og inkompetente når ingen klarer å gi samsvarende eller gode svar. Oppleves også at de reklamerer med falsk trygghet og falske garantier som ser veldig fint ut på papiret, men er noe helt annet i praksis. Siste gang vi og kjente bruker Jysk