IKKE KJØP SAMSUNG «high-end» TV-er! Det er i alle fall min anbefaling. Hvorfor?: Jeg kjøpte Samsung 8K QLED smart TV (QE65Q900RATXXC) i november 2018 til en verdi kr. 49.990. Fungerte fint til jeg fikk svart skjerm i februar 2025, dvs. da TV`n var litt over 7 år gammel. Jeg mente at kostnaden med reparere TV`n ville være mindre enn å kjøpe en tilsvarende ny, selv om 5-års garantien var utgått. Ringte derfor Samsung, som sendte meg videre til et Samsung service-firma i Alta. Etter kort tid kunne de meddele at det mest sannsynlig var LCD-modulen i TV`n som hadde gått i stykker og måtte byttes. Dette var en vanlig feil, og de hadde byttet mange slike. PROBLEMET var at SAMSUNG hadde sluttet å produsere LCD-modulen for min TV. Servicefirmaet kunne derfor ikke få tak i den og ville avslutte saken. Jeg ringte direkte til SAMSUNG for å uttrykke min misnøye om at de hadde sluttet å produsere reservedeler til en slik dyr 8K TV, som bare var 7 år gammel. Jeg antok at delen likevel kunne finnes et eller annet sted. Men, nei da. De ga høflig beskjed om at den ikke kunne oppdrives, og at jeg måtte kjøpe ny TV. De sa jeg kunne få 15% rabatt, noe jeg syntes var alt for lite (ref. forventet kostnad ved reparasjon). Jeg sa jeg mest sannsynlig ikke ville kjøpe «high-end» SAMSUNG TV igjen, men at de kunne sende rabattkoden. Den ble aldri sendt til meg! Relatert til dette: Er Samsung så bærekraftig som de på nettsiden påstår de er? Jeg mener de ikke er det, der Samsung legger opp til et «bruk og kast samfunn» som legger den økonomiske byrden på kundene/forbruker, mens de selv sitter igjen med gevinsten. Derfor, IKKE KJØP «high-end» SAMSUNG TV-er!
IKKE KJØP SAMSUNG «high-end» TV-er! Det er i alle fall min anbefaling. Hvorfor?: Jeg kjøpte Samsung 8K QLED smart TV (QE65Q900RATXXC) i november 2018 til en verdi kr. 49.990. Fungerte fint til jeg fikk svart skjerm i februar 2025, dvs. da TV`n var litt over 7 år gammel. Jeg mente at kostnaden med reparere TV`n ville være mindre enn å kjøpe en tilsvarende ny, selv om 5-års garantien var utgått. Ringte derfor Samsung, som sendte meg videre til et Samsung service-firma i Alta. Etter kort tid kunne de meddele at det mest sannsynlig var LCD-modulen i TV`n som hadde gått i stykker og måtte byttes. Dette var en vanlig feil, og de hadde byttet mange slike. PROBLEMET var at SAMSUNG hadde sluttet å produsere LCD-modulen for min TV. Servicefirmaet kunne derfor ikke få tak i den og ville avslutte saken. Jeg ringte direkte til SAMSUNG for å uttrykke min misnøye om at de hadde sluttet å produsere reservedeler til en slik dyr 8K TV, som bare var 7 år gammel. Jeg antok at delen likevel kunne finnes et eller annet sted. Men, nei da. De ga høflig beskjed om at den ikke kunne oppdrives, og at jeg måtte kjøpe ny TV. De sa jeg kunne få 15% rabatt, noe jeg syntes var alt for lite (ref. forventet kostnad ved reparasjon). Jeg sa jeg mest sannsynlig ikke ville kjøpe «high-end» SAMSUNG TV igjen, men at de kunne sende rabattkoden. Den ble aldri sendt til meg! Relatert til dette: Er Samsung så bærekraftig som de på nettsiden påstår de er? Jeg mener de ikke er det, der Samsung legger opp til et «bruk og kast samfunn» som legger den økonomiske byrden på kundene/forbruker, mens de selv sitter igjen med gevinsten. Derfor, IKKE KJØP «high-end» SAMSUNG TV-er!
IKKE KJØP SAMSUNG «high-end» TV-er! Det er i alle fall min anbefaling. Hvorfor?: Jeg kjøpte Samsung 8K QLED smart TV (QE65Q900RATXXC) i november 2018 til en verdi kr. 49.990. Fungerte fint til jeg fikk svart skjerm i februar 2025, dvs. da TV`n var litt over 7 år gammel. Jeg mente at kostnaden med reparere TV`n ville være mindre enn å kjøpe en tilsvarende ny, selv om 5-års garantien var utgått. Ringte derfor Samsung, som sendte meg videre til et Samsung service-firma i Alta. Etter kort tid kunne de meddele at det mest sannsynlig var LCD-modulen i TV`n som hadde gått i stykker og måtte byttes. Dette var en vanlig feil, og de hadde byttet mange slike. PROBLEMET var at SAMSUNG hadde sluttet å produsere LCD-modulen for min TV. Servicefirmaet kunne derfor ikke få tak i den og ville avslutte saken. Jeg ringte direkte til SAMSUNG for å uttrykke min misnøye om at de hadde sluttet å produsere reservedeler til en slik dyr 8K TV, som bare var 7 år gammel. Jeg antok at delen likevel kunne finnes et eller annet sted. Men, nei da. De ga høflig beskjed om at den ikke kunne oppdrives, og at jeg måtte kjøpe ny TV. De sa jeg kunne få 15% rabatt, noe jeg syntes var alt for lite (ref. forventet kostnad ved reparasjon). Jeg sa jeg mest sannsynlig ikke ville kjøpe «high-end» SAMSUNG TV igjen, men at de kunne sende rabattkoden. Den ble aldri sendt til meg! Relatert til dette: Er Samsung så bærekraftig som de på nettsiden påstår de er? Jeg mener de ikke er det, der Samsung legger opp til et «bruk og kast samfunn» som legger den økonomiske byrden på kundene/forbruker, mens de selv sitter igjen med gevinsten. Derfor, IKKE KJØP «high-end» SAMSUNG TV-er!