Prisjakt

«Beviset på at du trygt kan handle hos oss»

Grillkung vant havekategorien i Årets butikk 2021 og 2020. Men kundenes anmeldelser er verdifulle hver dag, konkurranse eller ikke. «Hvis det finnes fem aktører med samme pris, så tenker jeg du velger den som har den beste vurderingen», sier gründeren Sebastian Virta.

Sebastian Virta, Grillkungs gründer og adm. dir. Foto: Grillkung

Grillkung startet i 2015 og allerede i begynnelsen hadde butikken fokus på å få en god vurdering hos kundene, spesielt på Prisjakt.

– Vi ønsker å komme unikt nær kunden, som en landhandel, men på nett. Mange nettbutikker har ikke telefonnummer, men bruker bot-er og forsøker å automatisere kommunikasjonen – vi gjør det hele manuelt. Jeg tror kundene synes det er kult at vi er så personlige, vi vil gjerne være litt sånn «utfordrerne fra landet», sier Sebastian Virta, Grillkungs gründer og adm. dir.

 

Arbeidet har gitt resultater. Deres kunders priser dem i sine vurderinger og Grillkung har vunnet havekategorien i Årets butikk i Sverige de siste to årene.

– Prisen er en fjær i hatten som vi er veldig stolte over, en takk fra kundene våre og et bevis på at det er trygt å handle hos oss. Vi verdsetter det høyt og tror at kundene våre gjør det samme. Det er dette vi kjemper for! sier Sebastian Virta.

 

I løpet av konkurransemåneden i fjor strømmet anmeldelsene inn. Hva gjorde dere?

– Vi satser generelt mye på god kommunikasjon med kundene våre. I fjorårets Årets butikk-konkurranse sendte vi ut et nyhetsbrev som var ganske personlig, med bilder, og så sendte vi påminnelser om konkurransen, og i all annen kommunikasjon ba vi om at de ga oss en vurdering.

Men det viktigste er det som Grillkung gjør hver dag, hele året.

– Vi er veldig nøye og forsøker å gjøre alle fornøyde. Det setter vi vår prestisje i. Faren er jo at vi bare får vurderinger fra dem som man har gjort noe spesielt for eller fra dem som er misfornøyde, men sånn er det jo generelt med anmeldelser. Hvis noe går galt, ser vi det som en anledning til å gjøre det godt igjen.

– Kundene har aldri rett – det er derfor de bør henvende seg til proffene. Men kundene må alltid være fornøyde, sier Sebastian Virta.

Grillkung har vunnet havekategorien i Årets butikk i Sverige de siste to årene.

Til slutt, hva legger Mr Grillkung selv på grillen i sommer?

– Mye kylling, faktisk. Gjerne med ben og vinger, og gjerne langsomt. Men det viktigste er ikke hva man legger på risten, men at man griller og er utendørs!

Publisert: 19. mai 2022

Les mer

Konkurrer om å bli Årets butikk 2022 på Prisjakt – vinn gratis bannere

Prisjakts prestisjetunge konkurranse er i gang! I år presenterer vi flere nyheter rundt konkurransen som gjør det ekstra verdifullt å vinne.

Les mer

Foto: Apotera

«Våre kunder og besøkende skal være så fornøyde som mulig»

På et drøyt år har Apotera blitt nordmennenes favorittapotek. Med kundeanmeldelser som «fabelaktig kundeservice» og «den kjappeste leveransen jeg har vært borti» har Prisjakts brukere kåret nettapoteket til Årets butikk 2021.

Les mer