2017-11-10


Fenomenet Singles Day etablerer seg i Norge

Singles Day har blitt et shoppingfenomen i Kina med enormt mye høyere omsetning selv sammenlignet med store salgsdager som Black Friday og Cyber Monday.

Foto: iStock.com / Zinkevych

Den kinesiske e-handelsgruppen Alibaba Group har vært drivkraften bak Singles Day med mer enn 40 000 nettbutikker knyttet til sin handelsplattform. Sammen solgte de for 17,8 milliarder dollar i løpet av fjorårets Singles Day, sammenlignet med 3,34 milliarder kroner på Black Friday i USA. Det er en stor utvikling fra det som startet med en hyllest til single den 11 november hvert år i kinesiske studentkretser. I dag er det den største handledagen i verden. 

Har du aldri hørt om eller sett noe i Norge om Singles Day er du ikke alene. Handledagen har ikke hatt stor innflytelse på det norske markedet så langt, men nå som flere norske selskaper er oppmerksomme på dagen er dette nå i ferd med å endres. Flere veletablerte butikker kjører på med egne tilbud og Single Day-kampanjer. Siden Singles Day etterfølges av Black Friday og Cyber Monday er det gode muligheter til å spare penger på kjøpene dine i november.

Vårt tips er at du setter opp varsler på produktene du planlegger å kjøpe, så får du beskjed hvis prisen går ned. 

Alle tilbud på Singles Day finner du på dagens tilbud.



Daniel Haaf


 Diskuter denne nyheten i forumet